Fra den 1. juli 2024 bliver det et lovpligtigt krav for alle små og mellemstore virksomheder i Danmark at registrere arbejdstiden – er din virksomhed klar til de nye krav og regler?
Det er afgørende, at du begynder implementeringen af arbejdstidsregistrering allerede nu, så du kan være sikker på, at din virksomhed opfylder og overholder de nye krav.
Hvad betyder de nye krav for dig?
Den nye lovgivning sigter blandt andet mod at sikre:
- Overholdelse af den daglige og ugentlige hviletid
- At den maksimale ugentlige arbejdstid ikke overskrides
- At alle arbejdsgivere registrerer deres medarbejderes daglige arbejdstid
- Tidsregistreringen skal være tilgængelig for både arbejdsgiver og arbejdstager i et arbejdstidsregistreringssystem, der gemmer oplysningerne i 5 år.
- Derudover skal systemet selvfølgelig overholde GDPR, og så skal medarbejdere have adgang til deres oplysninger.
Har du spørgsmål eller er interesseret i at vide mere, er du velkommen til at kontakte vores samarbejdspartner konsulent Maria Løgsted direkte på tlf.: 58 55 48 53 / mld@beierholm.dk fra Beierholm.